Chyba każdy posiadacz strony internetowej zadaje sobie pytanie, co zrobić, aby wyświetlała się ona w TOP 10 wyników wyszukiwania Google? Odpowiedź na to pytanie jest prosta: wystarczy rozpocząć pozycjonowanie stron www i robić to konsekwentnie oraz skutecznie. Łatwiej jednak powiedzieć, niż wdrożyć to w życie. Dlatego również napisaliśmy ten artykuł, wierząc, że może on pomóc wszystkim, którzy dopiero planują rozpocząć pozycjonowanie strony internetowej z wybraną przez siebie agencją SEO.

Od audytu rozpoczynamy pozycjonowanie stron www

Wydaje się to oczywiste i jak najbardziej uzasadnione, ale praktyka pokazuje, że nie wszyscy stosują się do teorii. Zanim rozpocznie się jakiekolwiek działania związane z pozycjonowaniem SEO strony www, należy przeprowadzić jej szczegółowy audyt. Dostarczy on odpowiedzi na takie pytania, jak:

  • Czy strona www jest dobrze zoptymalizowana pod kątem SEO?
  • Czy jest na niej wystarczająco dużo unikalnych i merytorycznych treści?
  • Czy jest kompatybilna z urządzeniami mobilnymi, czyli czy posiada wersję RWD?
  • Czy jej wygląd jest adekwatny do dzisiejszych czasów?
  • Czy hosting zapewnia wystarczająco szybkie działanie?
  • Oraz wiele innych, związanych zarówno ze stroną techniczną, jak i merytoryczną.

Im bardziej jest rozbudowana strona www, tym bardziej obszerny będzie jej audyt. Kusząca może być rezygnacja z niego, ale nie należy tego robić. Grozi to bowiem podjęciem nietrafionych działań SEO i wykorzystaniem budżetu, bez uzyskania oczekiwanych rezultatów. Z własnego doświadczenia możemy napisać, że najlepsze metody w pozycjonowaniu stron internetowych polegają na dywersyfikowaniu działań. Dzięki temu można skuteczniej docierać do potencjalnych klientów, bez ryzyka, że zmiana algorytmu Google przekreśli efekty dotychczasowych działań.

Pozycjonowanie strony internetowej a frazy kluczowe

Zdecydowanie najwięcej pytań w sprawie pozycjonowania stron www w firmie Funkymedia.pl, otrzymujemy o wybór fraz kluczowych. Klienci bardzo często mają problemy z jednoznacznym określeniem, co ich klienci wpisują w wyszukiwarce Google, że wyświetla się ich strona. Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej wymaga tego, aby nie tylko przeprowadzić audyt strony klienta, ale szczegółowo rozpoznać branżę, w której on działa. Ocena działań konkurencji pozwoli odpowiedzieć na pytanie, jak długo będzie trwało pozycjonowanie strony www oraz jaki budżet należy na ten cel przewidzieć. W przypadku gdy klient ma zamiar skupić się na globalnym pozycjonowaniu stron www, a konkurencja dysponuje większym od niego budżetem, doradzamy skupienie się na sprzedaży lokalnej. Oczekiwane efekty można wtedy uzyskać, stosując tak zwane pozycjonowanie na długi ogon lub z dodaną nazwą miasta we frazie kluczowej. O tym, jaka strategia pozycjonowania stron www będzie najlepsza w Twoim przypadku, porozmawiamy podczas rozmowy telefonicznej lub osobistego spotkania.

Czy algorytmy Google mają wpływ na pozycjonowanie?

Tak. Google regularnie zmienia algorytmy swojej wyszukiwarki, aby dostosować ją do wciąż zmieniających się oczekiwań klientów. Ich zmiany mogą wprowadzać pewną niestabilność w SERP-ach, ale doświadczona agencja SEO jest tego świadoma. Aby skutecznie temu zapobiegać, nigdy nie powinna opierać strategii pozycjonowania stron swoich klientów tylko na jednej metodzie. Nawet jeśli przez długi czas przynosi ona efekty, prędzej lub później zajdą zmiany w algorytmach, które sprawią, że dotychczasowa praca pójdzie na zmarnowanie. My zawsze zachęcamy do dywersyfikowania technik pozycjonowania stron www.

Artykuł sponsorowany