O tym, jak ważny jest nasz wizerunek wie praktycznie każdy. To na jego podstawie jesteśmy w pierwszej kolejności oceniani, również na płaszczyźnie zawodowej. Dlatego też tak istotną kwestią jest, żeby odpowiednio o niego zadbać nie tylko w przypadku szczególnych okazji, ale zwykłej codzienności. Właśnie do tego służy personal branding.
- Czym jest personal branding?
- Szerokie możliwości personal brandingu.
- Od czego zacząć?
- Wytrwałość w dążeniu do celu.
Aby budować swoją markę osobistą, wcale nie musimy piastować wysokiego stanowiska w korporacji czy też prowadzić działalność gospodarczą. Jak pokazuje praktyka, personal branding jest dla każdego, kto chce w profesjonalny sposób zadbać o karierę zawodową, nawet od początkowych jej etapów! Co jednak istotne, zanim przejdziemy do konkretnego działania, warto dowiedzieć się wszystkiego, co najważniejsze o personal brandingu.
Czym jest personal branding?
Dla wielu osób personal branding w dalszym ciągu jest nazwą enigmatyczną kojarzoną z filmami czy zagranicznymi korporacjami. W rzeczywistości dość znaczne grono może z niego korzystać, nie do końca zdając sobie z tego sprawę. Otóż jest to szeroko pojęte działanie mające na celu zbudować spójny wizerunek danej osoby, aby móc go następnie przedstawić docelowemu odbiorcy. Mogą to być: przyszły pracodawca, potencjalni klienci, do których kierujemy produkty naszej firmy, czy też nasi przełożeni w pracy. Słowem, personal branding pozwala stworzyć reputację, a także rozpoznawalność w branży, co w obecnych czasach jest kwestią wręcz kluczową, aby odnieść sukces.
Szerokie możliwości personal brandingu
Należy jednak pamiętać, że personal branding to nie tylko pozory, ale ciągłe doskonalenie swoich umiejętności. Tylko łącząc ze sobą te wszystkie elementy, będziemy uchodzić za prawdziwych ekspertów w danej dziedzinie. Bardzo szybko zostanie to docenione, np. poprzez zainteresowanie naszymi usługami, nim klienci tak naprawdę zdążą nas poznać. Jest to wręcz wymarzona sytuacja, w której to profesjonalizm i umiejętności służą za najlepszą reklamę prowadzonej firmy. Co więcej, pozwoli nam to przejąć pełną kontrolę nad każdym etapem przeprowadzanej transakcji, nie wyłączając samych stawek za proponowane usługi. Ludzie są gotowi dopłacać nawet niemałe kwoty za sam kontakt z osobistością, która stała się prawdziwą marką…
Od czego zacząć?
Jak więc osiągnąć taki stan rzeczy? Na pewno trzeba pamiętać o systematyczności i konsekwencji, bez których jakikolwiek sukces jest praktycznie niemożliwy. Aby personal branding przebiegł zgodnie z oczekiwaniami, warto w pierwszej kolejności zastanowić się, co jest naszym celem, czyli do kogo chcemy dotrzeć poprzez zbudowanie marki osobistej. Nieodzowne będzie również rozeznanie, jak w chwili obecnej jesteśmy postrzegani, dzięki czemu dowiemy się, od czego w ogóle zacząć. Po tym wszystkim możemy rozpocząć działanie mające na celu zwiększenie rozpoznawalności. Dzieje się tak poprzez udostępnianie swojej wiedzy innym na różnych płaszczyznach, np. na blogu osobistym bądź platformie YouTube.
Wytrwałość w dążeniu do celu
Tak przygotowani, możemy odnieść sukces. Nie zapominajmy jednak, że personal branding nie jest działaniem jednorazowym. Musimy pojawiać się w sieci regularnie, warto więc odpowiednio wcześniej przygotować sobie więcej materiału, żeby cyklicznie go publikować. Nie omijajmy ciekawostek z branży, po której się poruszamy, wszelkich porad oraz różnorodności – czyli wszystkiego, co odbiorcę zainteresuje.
Artykuł sponsorowany