Metoda mobilnych płatności Blik to obecnie najchętniej wybierana aplikacja przez polskich konsumentów podczas zakupów online. Z Blik codziennie korzysta ponad 9 milionów użytkowników. Płacą nie tylko za zakupy, ale także za usługi czy gry online. Dużą popularność zdobywa Blik casino online, a także przelewy na numer telefonu komórkowego. To doskonałe rozwiązanie, które oprócz bezpieczeństwa, gwarantuje także błyskawiczną realizację transferu, szybkość i prostotę operacji. Blik działa w Polsce od 2015 roku i oprócz płatności mobilnych oraz transferów środków na telefony komórkowe, pozwala również wypłacać i wpłacać gotówkę w bankomatach, generować czeki z cyfrowym kodem, a od niedawna również realizować płatności zbliżeniowe w miejscach wyposażonych w czytniki.

Cechą, która wyróżnia Blik od innych dostępnych w naszym kraju metod płatności, jest to, że użytkownik nie musi pobierać żadnych dodatkowych aplikacji, by z niej korzystać. Tak naprawdę, Blik posiada każdym nas, pod warunkiem, że ma otwarty rachunek bankowy w Alior Banku, Credit Agricole, mBanku, PKO Banku Polskim, Santander Banku Polska, Banku Millennium, Banku Pekao S.A., BNP Paribas Bank Polska, Getin Banku, Noble Banku, ING Banku Śląski, Nest Banku, Banku BPS, Banku Pocztowym, BS Brodnica, Banku Ochrony Środowiska S.A. i w Spółdzielczej Grupy Bankowej. By uruchomić Blik, wystarcza jedynie aplikacja bankowa. Klient banku wyraża tylko zgodę na ogólne warunki związane z użytkowaniem tej mobilnej metody płatności. Zaledwie w ciągu kilku sekund może rozpocząć płacenie i przesyłanie pieniędzy. Nie musi zakładać konta, wpisywać swoich danych osobowych lub pobierać specjalnego oprogramowania.

System tej innowacyjnej polskiej metody płatności został skonstruowany w oparciu o bardzo  prostą zasadę. Użytkownik musi podać jedynie swój numer telefonu, na stornie gdzie kupuje produkt, lub opłaca usługę. W aplikacji banku, w zakładce Blik, sprawdza numer Blik, który służy do potwierdzenia operacji. To unikalna, jednorazowa kombinacja 6 cyfr, która zachowuje swoją ważności jedynie przez 2 minuty. Numer należy przepisać na stornie transakcji. Płatność zostaje autoryzowana od razu, a klient natychmiast otrzymuje opłacony produkt lub usługę. Opisany proces jest bardzo prosty i każda osoba obsługująca telefon komórkowy, jest w stanie w ciągu kilku chwil, zrozumieć zasadę jego działania. Kupujący nie zostaje obciążony żadnymi opłatami za korzystanie z Blik. Całość kosztów zostaje przerzucona na sprzedającego. Są one w istocie o wiele mniejsze, od tych proponowanych przez innych operatorów płatności np. banki lub systemy kart płatniczych.

Oprócz niskich kosztów, prostoty działania, Blik to także bezpieczeństwo transakcji. Klient nie jest zobowiązany do podawania hasła, numerów konta, danych osobowych, kodów PIN lub CVV/CVC itp. Wszystko, co musi zrobić, to przepisać kod, uzyskiwany z innej, niepołączonej z transakcją, aplikacji bankowej. Takie rozwiązanie pozwala na zachowanie maksymalnego poziomu bezpieczeństwa. Mimo to, zdarza się tak, że oszuści próbują wyłudzać pieniądze z wykorzystaniem tej właśnie metody. Wynika to jednak nie ze słabości zabezpieczeń Blik, lecz naiwności klientów. Przestępcy podszywają się pod znajomych lub dalszą rodzinę na portalach społecznościowych i proszą o szybką pożyczkę na niewielką kwotę i przesłanie jej za pomocą BLIK.